Seminariet 2013

Lär dig vad konsumenten vill ha, vad annonsören gör och vad byrån säljer. Tillsammans skapar vi framtidens mobila marknadsföring. Ett fullspäckat program med många talare, paneldebatter och chansen att träffa beslutsfattare, påverkare och inspiratörer.

Video från seminariet

The holy grail of the thought economy

Vi är i rask takt på väg in i en värld där framgång byggs på förmågan att effektivisera tankeprocesser. I denna ekonomi är idéer de nya råvarorna, koncept de nya produkterna och tänkande den nya produktionen. Är mobilen vägen till tankeproduktivitet ­tankesamhällets heliga Graal?

Mats Lindgren, VD, Kairos Future

Om undersökningen Mobile Marketing 360

Bakgrund och metodik för den undersökning som tagits fram av projektgruppen inom Mobile Marketing 360.

Per Grenert och Kristina Thor, Gfk samt Anders Börde, IAB Mobile

Det har redan hänt, vad gör vi?

Vad betyder resultatet från undersökningen? Vilket sammanhang befinner vi oss och vad måste vi göra nu, för att fortsätta vara relevanta? En genomgång av analys och koppling till andra undersökningar samt en koll på trender som påverkar i det stora skiftet till mobilt.

Joel Bergqvist, Strateg, Daytona

Paneldiskussion

Paneldiskussion.

Moderator: Anna Bellman. Paneldeltagare: Kajsa Dahlberg – McDonald's, Nils Andersson – Carat, Rickard Ebersjö – Adssets, Jonas Lindholm – Posten, Christina Skodra Pettersson – Eniro, Joel Bergqvist – Daytona, Helene Robertsson – ICA To Go.

Mobile beyond marketing – Mobile first som affärsprincip?

Mobile first som affärsprincip. Vidare om connected experiences när mobilen blir en förlängning av produkten, och om mobile workforce, hur mobilen används för att effektivisera interna processer.

Per Holmkvist, Managementkonsult och grundare av Mobiento

Carlsberg - Mobility in practice

Carlsbergs sätt att skapa en IT-strategisk agenda Globalt för Enterprise Mobility. En inblick i hur Carlsberg har integrerat mobilen genom hela sin verksamhet.

Simon Thorup, Enterprise Architect, Carlsberg Group

IABs roll i branschens utveckling och tillväxt

En inblick i hur IAB i USA driver tillväxten av mobil marknadsföring inom reklam och media.

Anna Bager, Vice President Mobile Marketing Center of Excellence IAB, USA

There's an app for that!

Appen Co:tunity ska samla branschens mobila innovationer. En demo av appen som Tarento tagit fram i samband med projektet Mobile Marketing 360.

Trond Bugge, Tarento & Kairos Future

AGENDA

08:00 - 08:30

Registrering

08:30 - 09:40

Inledning av Charlotte Thür, VD för IAB Sverige & Anders Börde, ordförande IAB Mobile

08:40 - 09:05

The mobile – The holy grail of the thought economy

Vi är i rask takt på väg in i en värld där framgång byggs på förmågan att effektivisera tankeprocesser. I denna ekonomi är idéer de nya råvarorna, koncept de nya produkterna och tänkande den nya produktionen. Är mobilen vägen till tankeproduktivitet - tankesamhällets heliga Graal?

Mats Lindgren, VD, Kairos Future

09:05 - 09:15

Om undersökningen Mobile Marketing 360

Bakgrund och metodik för den undersökning som tagits fram av projektgruppen inom Mobile Marketing 360.

Per Grenert, Gfk & Anders Börde, IAB Mobile

09:15 - 09:45

Det har redan hänt, vad gör vi?

Vad betyder resultatet från undersökningen? Vilket sammanhang befinner vi oss och vad måste vi göra nu, för att fortsätta vara relevanta? En genomgång av analys och koppling till andra undersökningar samt en koll på trender som påverkar i det stora skiftet till mobilt.

Joel Bergqvist, Strateg, Daytona

09:45 - 10:20

Paneldiskussion, Moderator Anna Bellman

Paneldeltagarna; Kajsa Dahlberg – McDonald's, Nils Andersson – Carat, Rickard Ebersjö – Adssets, Jonas Lindholm – Posten, Christina Skodra Pettersson – Eniro, Joel Bergqvist – Daytona, Helene Robertsson – ICA To Go.

10:20 - 10:40

Kaffepaus sponsrat av Operative

10:40 - 11:10

Mobile beyond marketing – Mobile first som affärsprincip?

Mobile first som affärsprincip, om connected experiences när mobilen blir en förlängning av produkten, och om mobile workforce, hur mobilen används för att effektivisera interna processer.

Per Holmkvist, Managementkonsult och grundare av Mobiento

11:10 - 11:40

Carlsberg - Mobility in practice

Om Carlsbergs sätt att skapa en IT-strategisk agenda Globalt för Enterprise Mobility. En inblick i hur Carlsberg har integrerat mobilen genom hela sin verksamhet.

Simon Thorup, Enterprise Architect, Carlsberg Group

11:40 - 11:45

IABs roll i branschens utveckling och tillväxt

En inblick i hur IAB i USA driver tillväxten av mobil marknadsföring inom reklam och media.

Anna Bager, Vice President Mobile Marketing Center of Excellence IAB USA

11:55 - 12:00

There's an app for that!

I samband med projektet Mobile Marketing 360 har Tarento tagit fram en app som ska samla branschens mobila innovationer.

Trond Bugge, Tarento & Kairos Future

11:55 - 12:00

Eva-Lotta Laurin, Swedma & Charlotte Thür, IAB Sverige avrundar förmiddagen

Exklusiva partners

TV.nu
Google
Eniro
Posten
Tarento

Partners

appSpotr
Freespee
Daytona
MobileTech
IDG
Harbour Front
Inmobi
Fröjd
mBlox
Tre kronor
Telenor

Produktionpartners

Daytona
Fröjd
Hyper Island

Mediepartners

Dagens Media
Mobil Business